Dag 7 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Esther Margaretha Degeling - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Esther Margaretha Degeling - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: estherinnoorwegen

Blijf op de hoogte en volg Esther Margaretha

02 Mei 2011 | Noorwegen, Trondheim

Heijaa! Godt Kvelt!!

Dag 7 alweer! 1 week zit erop!
nog 6 te gaan.

Zoals jullie weten heb ik vandaag mijn eerste stagedag in Noorwegen gehad! Ik moet zeggen, het was een leuke dag, maar ik ben wel gebroken. Ook al heb ik maar gewerkt van 9 tot 5.

Het begon allemaal vanochtend om 7.45. Toen ging mijn wekker af, helaas. Toen ging ik maar mijn broodjes smeren, bah! Met chocolade pasta... lekker... En om 8.10 ging ik samen met Natalie maar de deur uit omdat ik dacht dat zij ook richting het busstation moest. ( Want ik was een beetje vergeten, waar die ook alweer zat! )
(Ojaa, btw. Natalie en Kristi zeiden dat de bus om 8.28 ging en ik dacht 8.38, en als ik hem dus om 8.38 nam, dan kwam ik te laat op me stage, dus ik vertrouwen op hun en ging daar heen, met de kennis dat de bus om 8.28 vertrok )
Maarja, FOUT! Natalie ging dus de hele andere kant op, dus ik moest het bij de voordeur al zelf doen. Oke, dacht ik. Dat kan ik!
En voilá! In één keer goed gelopen! Maja ik ging dus op het busstationdingpapier kijken hoelaat ie vertrok en ja hoor!!! Ik vertrek dus WEL om 8.38.. like I say... FIJN! Ik kwam dus te laat. En zoals elke bus kwam deze ook te laat en dus vertrok ik pas om 8.45. Fijn zeg, als de bus er 25 minuten over doet! ( Natalie zit nu trouwens Sushi te proeven van €25,00, maar mevrouw vind het niet lekker, dus gooit ze nu alles weg. Zonde.. maar ik lust het ook niet. liefhebbers? )
Maar anyway, Ik heb de buschauffeur gevraagd of hij me een seintje kon geven, wanneer we er waren en dat wou die. Dus 25 minuten later gaf hij het seintje dat we er waren en toen was 9.07. Fijn :( Ik was te laat op me eerste werkdag. Ik rennen naar de bloemenwinkel en heb wel 100 keer me excuses aangeboden en ze vond het gelukkig niet erg ( of ze verstond er geen snars van, want haar engels was zeer matig. ) Hihi.
Of ter wel, Lieve Esther, moest de hele dag noors praten en aanhoren en dan lukte aardig:D Ik heb nieuwe dingen geleerd, zoals ( ik ben het nederlandse woord kwijt xD hahaah! )Het is prismasjin in het noors, en je prijst er dingen mee. hmm. ERG HE dat ik het niet meer weet!

Wij dachten dat de bloemen in Nederland duur waren? Nou lieve krenterige Nederlandertjes van me. KOOP JE BLOEMEN DAN NOOIT IN NOORWEGEN! Ik zal proberen de foto's van me bloemwerk erbij te doen met de prijzen in het noors en euro's erachter. ( Niet alle foto's kan hij uploaden. Heel raar. ) Maar die komen dan op hyves te staan. Ik zal de link erbij schrijven.
Voor een simpel boeketje ( 10 rozen en 3 takken lamsoor betaal je gewoon 289 nok. Dat is... ( even uitrekenen )... €36,13! Dat is toch niet normaal!? Maarja noren die kopen het wel en het is nog vrij druk ook in die winkel.
We stonden vandaag maar met ze tweeën in het begin en later kwam er een meisje bij om 14.00, die tot 21.00 werkte. Zij werkte eigenlijk niet in de bloemenwinkel, ze werkt eigenlijk op een vissersschip en ze vertrekt woensdag weer voor 5 weken de zee op. Maar af en toe werkt ze in de bloemenwinkel. Leuk meisje.

Oh ja, nog zo'n leedvermaak verhaal! Ging ik een broodje halen bij de broodjes winkel daar. Ik wilde een half stokbroodje met ham, kaas, sla, tomaat, ui en mayonaise ( lekker!! ) Krijg ik een hele!! Whahah ik en me goeie noors. Dus de andere helft zit ik nu nog lekker op te peuzelen.
Ik werd lekker opgehaald van me werk, dat scheelt weer zo'n enge busreis! :D
Om 19.00 gaan we eten ( tenminste dat is de bedoeling ) Wat weet ik niet.. maar dat zien we dan wel. *Loopt even naar me slaapkamer om me oordopjes te pakken omdat de één in ligt te smakken en de ander te snurken en ik breek bijna me nek over te teringzooi in de gang. Fijn*

Maargoed ik heb niet zoveel meer te vertellen ik denk dat ik maar probeer om de foto's erop te zetten, anders moet je ff kijken op www.esthermargaretha.hyves.nl en dan bij foto's en bij album Noorwegen 2011. Have fun! Enne, zorg dat je zit als je de prijzen bekijkt!

ps. Zoals ik al zei, de foto's doen het niet, op 1 na. Chek ze op hyves!

Ha det!!
Klem!
Esther.

  • 02 Mei 2011 - 16:43

    Esther:

    Mijn Noors is natuurlijk niet zo goed als dat van jou, maar volgens mij heet dat ding in het nederlands gewoon een prijsmachine haha.
    Wat is dat land DUUR zeg!!!
    Ik ben vroeger ooit met mijn ouders in Noorwegen en Zweden geweest, en dat waren toen al dure landen. Vooral de luxe artikelen, zoals drank en sigaretten. Maar dat zijn bloemen natuurlijk ook.
    Ruim 35 Euro voor een bossie?????
    Wat verdient de gemiddelde noor daar dan wel niet!
    Leuk dat je een lekker daggie hebt gehad. Je hebt alleen niet verteld wat je allemaal hebt gedaan in de winkel. Maar dat komt morgen dan wel. De winkel ziet er trouwens wel gezellig uit.
    Ik voel af en toe een klein ergernisje bij je met natalie haha. Zonde he, van de sushi. Ik lust het niet, maar ze had er net zo goed een bossie bloemen van kunnen kopen.
    Ik vind je trouwens een held hoor, met de bus. Je hebt het `m toch maar weer geflikt. Morgen gaat het een stuk beter, want dan weet je hoe alles gaat. En reken alleen maar op jezelf, en dus niet meer op een ander, want je ziet wat er gebeurde. Beetje lullig.
    Nou, je zal wel lekker vroeg naar je bed gaan. Ik wens je nog een rustige avond, en werk ze morgen.
    xxx

  • 02 Mei 2011 - 16:49

    Michelle:

    MIJN GOD! ik dacht dat de bloemen hier in Japan duur waren... :P

  • 02 Mei 2011 - 16:56

    Esther Margaretha Degeling:

    Nou een gemiddelde noor verdient hier best veel! Ik weet dat Natalie 10.000 nok verdient ( die is 16 ) voor 3 weken werken. Dat is omgerekend €1250,- Voor 3 weken!! en een meisje van 16!

  • 02 Mei 2011 - 17:00

    Esther Margaretha Degeling:

    En speciaal voor mijn lieve tante Esther wat ik allemaal gedaan heb! ;) Haha. Ik heb s'ochtends de bloemen op stal gezet en daarna ben ik boeketjes gaan maken en decoratie. (kleine toefjes in een potje ( zie foto) ) Heb ook een beetje geveegd en klanten geholpen. Ik mocht ook al meteen afrekenen en inpakken. Vet toch!!:D ( Ik ken iemand, die zei dat je niks mag als stagiar in Noorwegen, Fout dus, Henk! Je had gewoon pech dat je daar was! haha ) Ik heb een half uur pauze gehad. En toen weer verder boeketjes gemaakt, klanten geholpen etc. Niet zo heeel interresant dus ! :D
    Alsjeblieft!!

  • 02 Mei 2011 - 17:34

    Mammatje:

    Ha,Es, je bent een kanjer!En trouwens ontzettend lullig van Natalie om je zo in de steek te laten.Pappa mailt straks onze brief.Tot morrege

  • 02 Mei 2011 - 17:35

    Esther:

    Nou je bent toch best heel erg nuttig bezig geweest!!!
    En lekker creatief.
    Maarre..... jammer dat je alleen maar stage loopt, want als je er geld mee kon verdienen was je een rijke vrouw als je weer terug komt in Nederland.
    Helaas. Maar ach, het gaat toch om de ervaring. pfffff.

  • 02 Mei 2011 - 17:37

    Esther:

    HEEEEEEEEE, een berichtje van je moeder!!!!!!
    Ik ben trots op je Ge!!

  • 02 Mei 2011 - 19:53

    Marjon:

    Hoi Esther!

    Klinkt goed, op je eerste stagedag al boeketten maken en klanten helpen!
    Heb je al gevraagd waar de bloemen vandaan komen? Dat zou een verklaring van de hoge prijs kunnen zijn....
    Mooie dingen heb je gemaakt, ik ga even kijken op je Hyve!

    Succes morgen!

    Groetjes

  • 03 Mei 2011 - 07:19

    Marian:

    hoi essie goed te lezen dat je het naar je zin heb het lijkt me een hele gezellige winkel, maar wat is alles duur daar ik moet er niet aan denken dat ik 35 euro moet betalen voor een bossie bloemen
    groetjes en we denken aan je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2011

Dag 10

04 Mei 2011

Dag 9

03 Mei 2011

Dag 8

02 Mei 2011

Dag 7

01 Mei 2011

Dag 6
Esther Margaretha

VELKOMMEN TIL NORGE! Hei alle sammen! ( Hey allemaal! ) Ik ben Esther Degeling en ik ben 19 jaar oud. Ik ga voor mijn studie 7 weken naar Noorwegen om daar stage te lopen en nog meer op te steken over het vak. Op deze site wil ik jullie graag op de hoogte houden over wat ik allemaal doe en meemaak. Med venlig hilsen, ( Met vriendelijke groet, ) Esther Degeling

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 7661

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 07 Mei 2011

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: