Dag 9 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Esther Margaretha Degeling - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Esther Margaretha Degeling - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: estherinnoorwegen

Blijf op de hoogte en volg Esther Margaretha

04 Mei 2011 | Noorwegen, Trondheim

Hei alle sammen!!

Vandaag was weer wel een leuke dag! Ik heb leuk gewerkt en het was gezellig!

Het begon vandaag allemaal om 7.45 vanochtend dat me wekker afliep.. Tenminste me telefoon, want ze hebben geen wekker.
Ik moest om 8 uur al weg, maarja ik eer toch niet s'ochtends, want er is niets.. Hoor ik Natalie ineens schreeuwen SNÖ ( Sneeuw )!!!!! Ik zeg: " Dat meen je niet!??" En jawel hoor, Het was helemaal wit buiten van de sneeuw. Fijn zeg... Het ging echt super hard en het was -6 buiten! Dat was best koud. Dus ik netjes op 8 uur de deur uit voor de bus. Ik rennen naar de bus, want ik hou niet zo van nattigheid.. Sta ik bij de bus, heeft de bus 15 minuten vertraging.. FIJN ZEG!
Zit ik eenmaal in de bus gaat er jongen naast me zitten en die STINKT!! Niet te geloven! Zoveel Aftershave dat ik pijn in me strot van kreeg. Fijn, want ik moest nog 25 minuten naast hem zitten. * Moet even op me telefoon kijken, want ik heb aantekenen gemaakt:D Anders kan ik niet onthouden! XD ) OJA! Er zat ook nog een vrouw naast me die zat zo grappig in der portemonee te kijken, dat was best humor. Jammer dat ik het niet kan laten zien! (A)
Enne wisten jullie dat Noorwegen net zo dom is als Nederland wat buitenlanders betreft? Ook hier geven ze de buitenlanders gewoon een huis en een uitkering, maar waarschijnlijk niet zo makkelijk als in Nederland. Je ziet ze hier amper. En als je ze ziet dan spreken ze WEL allemaal noors. Zouden ze hier ook is moeten invoeren...
Maar ook hier hebben ze wijken waar alleen buitenlanders wonen. Best grappig. EN! Er rijden heel veel vrouwen achter het stuur hier! Best raar om te zien, want in Nederland zijn het meestal de mannen die rijden.
Anyway, ik kom bij het winkelcentrum aan om half 9. Fijn want het sneeuwde nog steeds en het winkelcentrum gaat pas om 9 uur open en ze hebben geen afdak. Great... OJAA! Iemand die dacht dat het winkelcentrum al wel open was en die liep zo tegen de deur aan!! HAHA! En toen die deur natuurlijk niet open ging, ging ie er tegen aan schoppen! WHAHA alsof dat helpt! Maargoed, hij ging eindelijk open om 9 uur en ik loop meteen naar de winkel toe. er was vandaag iemand die voor mij nieuw was, dus ik heb me netjes voorgesteld en ze zei meteen dat ze niet zo goed engels praat. Fijn, ik had stiekem gehoopt dat dat wel het geval was.
Dus ook vandaag de hele dag noors gepraat. Ik mocht ook de telefoon opnemen. Nou oke, dacht ik prima. Ik snap niet dat mensen in hun broek pissen als de telefoon voor het eerst ergens moeten opnemen. Jullie?
En om half 2 smste Kirsti dat we niet naar de kermis gingen omdat het regende maar naar de bowlingbaan. Vandaar dat ik zolaat mijn blog schrijf. Me ogen vallen ook al bijna dicht. Maar het bowlen was leuk. Ik heb lekker gewonnen :D En ik had 3 strikes. Maargoed ik heb niet echt iets meer te vertellen denk ik.

Tot morgen!

Ha det! Esther

  • 04 Mei 2011 - 21:01

    Marjon:

    Hey Esther,

    Fijn te lezen dat je een leuke dag hebt gehad vandaag! Ik ben benieuwd naar meer foto's van je stage.
    Echt knap dat je al klanten kunt helpen in het Noors en dat je de telefoon al opneemt!
    Na het lezen van je bericht van gisteren kreeg ik even buikpijn, jeetje wat voelde je je rot!
    Maar onthoudt, je hebt het leven voor een groot deel zelf in de hand...
    Je stage zit toch in een winkelcentrum? Doe wat boodschappen in je pauze en kook wat gezonds en lekkers voor jezelf 's avonds!
    Houd het schrijven vol, het wordt bij mij vaste prik om iedere avond even te lezen wat je hebt meegemaakt!
    Houd je haaks en tot morgen....
    Groetjes Marjon

  • 05 Mei 2011 - 14:56

    Esther:

    Heeee Essie,

    Goed om te lezen dat het gisteren wel lekker ging. Ik schrijf dit namelijk de 5e, dus is je verslag voor mij gisteren pfffff lekker verwarrend.
    Vreemd om te lezen dat jij in de sneeuw zit, en wij lekker in het zonnetje.
    Ik moet alleen wel eerlijk zeggen dat ik het helemaal gehad heb met de sneeuw, dus ben blij met de zon.
    Ik heb gisteren met je moeder gebeld, dus ik ben helemaal op de hoogte van alles. en volgens mij ben je nu zooooooo blij!!!!!!
    Gelukkig hoefde je niet naar de kermis haha, en hoefde je " alleen maar" te bowlen. Helemaal uit je dak gegaan zeker????
    Ik hoop voor jou dat deze dag ook lekker snel voorbij is gegaan. Zo zit je eerste week stage er al bijna op.
    Nou wijffie, ik wens je in ieder geval nog een rustige avond toe, met hopelijk een beetje eten.
    Doeeeeeeeeg, dikke kus xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2011

Dag 10

04 Mei 2011

Dag 9

03 Mei 2011

Dag 8

02 Mei 2011

Dag 7

01 Mei 2011

Dag 6
Esther Margaretha

VELKOMMEN TIL NORGE! Hei alle sammen! ( Hey allemaal! ) Ik ben Esther Degeling en ik ben 19 jaar oud. Ik ga voor mijn studie 7 weken naar Noorwegen om daar stage te lopen en nog meer op te steken over het vak. Op deze site wil ik jullie graag op de hoogte houden over wat ik allemaal doe en meemaak. Med venlig hilsen, ( Met vriendelijke groet, ) Esther Degeling

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 7663

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 07 Mei 2011

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: