Dag 10 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Esther Margaretha Degeling - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Esther Margaretha Degeling - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: estherinnoorwegen

Blijf op de hoogte en volg Esther Margaretha

05 Mei 2011 | Noorwegen, Trondheim

Hei Alle Sammen!

Ik begin maar meteen met het "slechte" nieuws.
Sommige van jullie weten het al, maar ik vlieg zaterdag terug naar Nederland. Ja heel jammer. Want ik had het leuk op me stage, alleen de thuissituatie waarin ik verkeerde, was helemaal niet leuk en daardoor werd mijn heimwee steeds erger.
Ik wist natuurlijk dat ik wegging al, dat ik heimwee zou krijgen, maar die kon in wel overleven, als ik tenminste in een gezonde levensomgeving bekeer. En dat gebeurde niet. Me kleren worden niet gewassen, er word niet gekookt s'avonds. Er is nog niet gestofzuigd in die 10 dagen dat ik er ben en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb ook geen zin om hier het hele verhaal op te gaan hangen. Mensen die het willen weten, die weten me email adres. En anders komt het zeker aanbod op school.
Wel maar ik me stage af deze week en daarna ga ik me koffer inpakken en lekker terug naar huis. Dat is ook meteen de reden dat ik gister weer ineens zo vrolijk was. Sorry dat had ik misschien eerder moeten vertellen, maar ik schaam me er op zich best voor, omdat ik dit al heel lang wilde en het voelt als falen en daar baal ik van. Ik had dit heel graag af willen maken, want ik heb een leuke stage en het zijn leuke mensen waarbij ik verblijf. Ik krijg alleen niet voldoende te eten, en ging daardoor hallucineren en stond letterlijk te shacken op me benen.Nu ga ik zelf naar de supermarkt onder me stage, omdat me stage zegt dat ik moet eten. ( Weet ik zelf ook wel, maar ik wil niet als een aansteller over komen ) Maar dat was niet de bedoeling, want ik moest natuurlijk niet voor niets kostgeld betalen. Nu gaat het wel weer redelijk, maar doordat ik te weinig vitaminten binnen krijg, voel ik me steeds slapper worden. En ik ben ook al ruim een week snipverkouden. Het is fijn vooruitzicht dat ik naar huis kan. Een groot nadeel hier aan is dat ik alles zelf moet betalen. Dit is een beetje in het kort waarom. Nu gaan we over op het leuke deel van de dag :) Me stage

Vandaag om 7.45 ging me wekker om weer naar me stage te gaan. Ik had er vanochtend niet echt zin in. Omdat ik echt gesloopt ben. Maar als ik daar eenmaal ben, heb ik wel naar me zin. Het is alleen even wennen, dat er daar niemand engels spreekt. En dat is soms best lastig. Maar ze blijven wel gewoon kalm. Dat is wel fijn. Vandaar heb ik niet echt iets gemaakt, maar ik wel meer foto's van de winkel, waar Marjon om vroeg. Ik probeer ze hier op te zetten, anders staan ze op me hyves. Ik heb ook een foto gemaakt van em collega's maar die waren er vandaag allemaal. Er waren ontzettend veel bestellingen vandaag en daarom stonden we met zoveel. Ik heb ook niets af kunnen maken, want ik heb alleen groen op gestoken, van 10000000 stukken die we moesten maken. Ik werd ook nog alleen gelaten, opzich vind ik dat niet zo erg. Maar nu kwam alles tegelijk. Een mevrouw die iets wou hebben, alleen kon ik niet begrijpen wat. Ondertussen was ik ook al iemand aan het helpen en daarnaast ging ook nog de telefoon een paar keer af! Vraag ik door de telefoon of ze een momentje hebben, zegt ze dat ze dat heeft, maar gaat daarna vrolijk verder met der verhaal! HALLLOO!!!??? Wat zei ik??
Ik was blij dat Monica later terug kwam, het is alleen wel vervelend, dat zij dan zoveel moet doen.

S'avonds zijn we naar de verjaardag van Natalie der opa geweest en daar komen we enet van terug. Vandaar de late blog. Morgen word het waarschijnlijk ook later, want dan gaan Natalie en ik naar het winkelcentrum om de laatste avond te "vieren" en eens lekker geld uit te gaan geven ( Ja mam, ik zal niet teveel uitgeven! :D )

Ik schrijf morgen me laatste stukje. En van me verblijf in Noorwegen en me stage wil ik een powerpoint maken en dan vertellen in de klas hoe het was. Als dat natuurlijk van Marjon mag!;) Ik zou het erg leuk vinden, want het was hier ook op zich erg leuk! Ik wil zeker nog een keer terug naar Noorwegen, ook omdat ik zo heel snel de taal op pak! Dat is ook een nadeel van het nu weggaan. Ik spreek niet zoveel noors meer en ik hoor het ook niet meer. Maar met dit nu in die twee weken, kom ik al een heel eind. Ik zie het andere mensen in ieder geval niet nadoen.

Ha det bra!

Esther!

  • 05 Mei 2011 - 21:29

    Esther:

    Hoi meissie,

    Ik had gisteren het hele verhaal al van je moeder gehoord, en ik was zo blij voor je dat je terug kon.
    Je moet het absoluut niet voelen als falen hoor. Heimwee is zo erg. Nou, je weet het...je bent er echt letterlijk ziek van.
    Je hebt ontzettend je best gedaan om er iets moois van te maken, en in zekere zin is dat ook wel gelukt. Maar soms is het erg moeilijk om je over bepaalde gevoelens heen te zetten. Als je je zo rot voelt, is er maar 1 oplossing.... lekker terug naar je vertrouwde omgeving. Zeker als je gezondheid eronder gaat lijden.
    Ik wens je voor morgen nog een hele leuke stage dag. En nog een leuke afscheidsavond. En dan.... lekker naar huis toe. Ik hoop dat je dat heel snel weer de oude bent.
    Essie, ik vind je nog steeds een kanjer hoor.
    Dikke kus xxx

  • 06 Mei 2011 - 16:27

    Marjon:

    Hey Esther!

    Jeetje, wat een verhaal!
    Dapper dat je de keuze hebt genomen om naar huis te gaan. En ik sluit me aan bij je tante, je hebt niet gefaalt hoor!
    Neem je contact op met mij of Petra wanneer je thuis bent en weer een beetje bijgekomen?
    Goede reis!!!

    Groetjes Marjon

  • 06 Mei 2011 - 17:49

    Esther Margaretha Degeling:

    Hey Marjon,

    Ja, ik ga morgen naar huis en ik begin maandag bij Schipper :)
    Dus het komt allemaal goed.
    Ik ben blij dat ik naar huis kan, maar aan de andere kant baal ik er ontzettend van. Noorwegen is toch echt wel mijn land, maar ik wil er denk ik toch niet wonen.

    Groetjes!

  • 06 Mei 2011 - 17:53

    Esther:

    Dan ga je gewoon nog een keer lekker terug!
    Maar dan op vakantie. Dat geeft waarschijnlijk een veel rustiger gevoel. Zeker als je samen met iemand bent waar je je goed bij voelt.
    je kunt gelukkig nog heeeeel vaak terug. En dan ga je hele mooie plekjes bekijken, en heb je weer een heel ander beeld van Noorwegen. Je hebt een mooie ervaring opgedaan, maar je moet gewoon niet meer alleen gaan. Alle respect voor je hoor!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Mijn buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2011

Dag 10

04 Mei 2011

Dag 9

03 Mei 2011

Dag 8

02 Mei 2011

Dag 7

01 Mei 2011

Dag 6
Esther Margaretha

VELKOMMEN TIL NORGE! Hei alle sammen! ( Hey allemaal! ) Ik ben Esther Degeling en ik ben 19 jaar oud. Ik ga voor mijn studie 7 weken naar Noorwegen om daar stage te lopen en nog meer op te steken over het vak. Op deze site wil ik jullie graag op de hoogte houden over wat ik allemaal doe en meemaak. Med venlig hilsen, ( Met vriendelijke groet, ) Esther Degeling

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 922
Totaal aantal bezoekers 7662

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 07 Mei 2011

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: